Chroom

In eerste instantie ging men er vanuit, dat chroom een giftige stof was. In 1957 werd echter ontdekt, dat dit mineraal de afgifte van insuline door de alvleesklier reguleert. Een te hoge productie van insuline leidt tot hypoglykemie en een te lage productie tot diabetes. Overigens kan deze laatste aandoening uitsluitend met insuline injecties onder controle worden gehouden. Extra chroom kan wel ouderdomsdiabetes (type II) helpen voorkomen. Voorts stimuleert chroom de aanmaak van de goede HDL cholesterol in de lever.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid: 0,05 tot 0,2 mg. Chroom zit in dierlijke voedingsstoffen zoals mosselen, zuivelproducten en plantaardige voedingsstoffen zoals: artisjok, honing, druiven, rozijnen, volkoren producten, biergist, maïsolie, zwarte peper, champignons, asperges.

Wil je beter eten en daardoor afvallen?

Hoi, ik ben Bob, oprichter van MijnVoedingsplan.nl. En ik ben anders dan andere diëtisten:

  • Géén dieet
  • Veel variaties
  • Haalbare adviezen

Bereken op mijn website gratis wat jouw dagelijkse behoefte aan vet, koolhydraten en eiwit is.

Ja, ik wil afvallen!

- advertorial -
Relevante artikelen

Nog geen reacties geplaatst, wees de eerste.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

MEDISCH VOORBEHOUD

De informatie op Menselijk Lichaam is géén medisch advies. Neem bij twijfel over gezondheid, behandeling of medicijnen altijd contact op met een arts, specialist of apotheker.

Meer informatie

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Met het laatste nieuws en gezonde tips