Tekenen dat je meer magnesium nodig hebt

Magnesium is een van de belangrijkste mineralen voor een gezond lichaam, en helpt de cellen, spieren, zenuwen en bloeddruk van je lichaam gezond te houden. Maar hoe gezond en belangrijk magnesium ook voor je is; een tekort aan dit mineraal komt met grote regelmaat voor. Om te weten of je zelf een magnesium tekort hebt is het natuurlijk wel makkelijk om te weten wat de symptomen kunnen zijn van dit tekort. We hebben de belangrijkste tekenen dat je meer magnesium nodig hebt dan ook even voor je op een rijtje gezet.

  1. Storing van gevoel in de huid

Misschien heb je het wel eens meegemaakt; een storing in het gevoel van de huid, ook wel gevoelloosheid genoemd. Hoewel dit allerlei oorzaken kan hebben, kan het gebrek aan magnesium een van de oorzaken zijn.

  1. Krampen in de spieren

Heb je veel last van krampen in je spieren (en vaak vooral de kuiten)? Dan kan ook dit duiden op een tekort aan magnesium. Door in de avond wat extra magnesium te pakken, kan dit gedurende de nacht zijn werk doen. Na een paar dagen heb je hopelijk minder last van die vervelende krampen!

  1. Hoofdpijn en migraine

Een gebrek aan magnesium zorgt voor spierverkrampingen; waaronder in de spiergroepen rondom je hoofd. Dit zorgt natuurlijk voor hoofdpijn, en in sommige gevallen zelfs voor migraine. Door extra magnesium in te nemen voel je jezelf als het goed is al snel minder beroerd, ziek en minder gevoelig voor licht en geluid. Met een beetje geluk wordt ook de migraine een stuk minder.

  1. Slechte stoelgang

Magnesium helpt onze darmen te doen wat ze moeten doen. Het mineraal zorgt ervoor dat de ontlasting dunner wordt en voldoende vocht opneemt. Een gebrek aan magnesium zorgt dus voor het tegenovergestelde: en dat kan tot verstoppingen en een slechte stoelgang leiden. Tijd om je voedingspatroon aan te passen dus!

  1. Slaapproblemen en depressie

Heb je moeite om in slaap te komen en wordt je regelmatig wakker? Dan kan ook dit op een magnesiumtekort duiden. Daarnaast heeft magnesium een grote rol in de functie van de hersenen en daardoor ook invloed op je humeur. Een combinatie van beide symptomen zou dus op een magnesiumtekort kunnen duiden.

  1. Gebrek aan calcium

Een gebrek aan calcium kan tot allerlei fysieke problemen leiden waaronder pijnlijke en wrange gewrichten. Het mineraal magnesium is nodig om calcium op te nemen. Kom je magnesium tekort, dan kom je dus hoogstwaarschijnlijk ook calcium tekort.

Nu 15% korting op het Emma Matras

Het Emma matras is meerdere keren als beste uit de test gekomen bij de Consumentenbond. Op dit moment is het Emma matras met 15% korting te bestellen via onderstaande button. U ziet daar vervolgens staan met welke kortingscode u uw korting kunt claimen. Ook met deze korting krijgt u het matras 100 dagen op proef.

Bestel nu met 15% korting!

- advertorial -
Relevante artikelen

Nog geen reacties geplaatst, wees de eerste.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

MEDISCH VOORBEHOUD

De informatie op Menselijk Lichaam is géén medisch advies. Neem bij twijfel over gezondheid, behandeling of medicijnen altijd contact op met een arts, specialist of apotheker.

Meer informatie

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Met het laatste nieuws en gezonde tips